FAQS

Account

Hoe maak ik een account aan?

  • Dit kunt u doen door bovenaan de hoofdpagina te klikken op registreren. Als u hier uw gegevens achterlaat ontvangt u vervolgens een email van ons met daarin het verzoek om akkoord te geven op onze leveringsvoorwaarden. Als wij deze per e-mail hebben ontvangen, maken wij een account voor u aan en krijgt u per e-mail uw inloggegevens toegestuurd.

Mijn wachtwoord werkt niet, wat moet ik doen?

  • U kunt bij het inlogscherm klikken op wachtwoord vergeten. Als u uw gebruikersnaam invult, ontvangt u per e-mail een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. Uw gebruikersnaam is uw debiteurennummer.

Kan ik mijn wachtwoord ergens terugvinden?

  • U kunt uw wachtwoord niet terugvinden in uw account. Wel kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen via deze link.

Ik heb ooit een bestelling geplaatst bij jullie, hoe weet ik of mijn account nog actief is?

  • Dit kunt u het beste navragen bij onze klantenservice op +31 (0) 71 581 0766, per e-mail verkoop@hmz.nl of via het contactformulier op deze site

Bestellen & leveren

Ik wil graag bestellen, hoe doe ik dat?

  • Om te kunnen bestellen via onze webshop moet u een account hebben. Deze kunt u via het contactformulier aanvragen wat u kunt vinden bovenaan de homepage bij registreren nieuwe klant. Als u uw gegevens achterlaat, ontvangt u een e-mail met daarin het verzoek om akkoord te geven op onze leveringsvoorwaarden. Als wij deze per e-mail van u hebben ontvangen, maken wij een account voor u aan en krijgt u per e-mail uw inloggegevens toegestuurd.

Wat is de minimale hoeveelheid om bij HMZ te bestellen?

  • Wij werken niet met een minimale bestel hoeveelheid, u kunt ook enkele stuks bij ons bestellen.
    Bij weborders met een waarde onder de € 200.- ex BTW berekenen wij € 5,95 euro aan vrachtkosten voor zendingen binnen Nederland.

Hoe vind ik een artikel dat ik wil bestellen?

  • U kunt op verschillende manieren artikelen opzoeken. Op de homepage staan verschillende artikelgroepen. Hier kunt u de collectie ook per merk bekijken. Verder kunt u in de zoekbalk op de website een artikelnummer ingeven. Onder het tabje shop B2B linksboven aan de website kunt u zoeken met bepaalde filters, zoals bijvoorbeeld materiaal of kleurgroepen.

Hoe weet ik of een artikel op voorraad is?

  • U kunt de beschikbare voorraad zien zodra u bent ingelogd. Let op dat u wel uw orderbevestiging controleert, hier staan de te verwachte verzenddata op.  

Wanneer heb ik mijn bestelling binnen?

  • Alle bestellingen die voor 15.30 uur via de webshop zijn geplaatst, worden (indien voorradig) de volgende werkdag binnen Nederland geleverd.

Kan ik mijn bestelhistorie terugvinden in mijn account?

  • Ja, als u bent ingelogd kunt dit terugvinden op uw accountpagina. Hier kunt u alles vinden over uw bestellingen, leveringen, facturen etc.. Ook kunt u uw gegevens hier aanpassen.

Hoeveel vrachtkosten betaal ik?

  • Uw weborder wordt franco geleverd vanaf een orderwaarde van € 200,- ex. BTW. Bij weborders onder de waarde van € 200,- ex. BTW betaalt u voor leveringen binnen Nederland € 5,95 euro. Voor orders geplaatst per telefoon, e-mail of fax gelden andere voorwaarden. Klik hier voor een compleet overzicht van de vrachtkosten.

Wie bezorgt mijn bestelling? 

  • Uw order wordt door GLS geleverd

Kan ik mijn bestelling traceren?

  • In de avond dat uw bestelling verzonden is, sturen wij de factuur per e-mail. In deze factuur kunt u de traceercode vinden waarmee u bij GLS uw order kunt traceren.

Kan ik mijn geplaatste bestelling nog wijzigen? Kan er nog iets bij mijn bestelling?

  • Nee, zodra deze in het proces zit, kunnen wij hier niets meer in wijzigen.

Marketing

Ik heb EAN-codes/barcodes nodig van de artikelen voor op mijn webshop, waar kan ik die vinden?

  • In uw account na inloggen kunt u bij uw verzonden weborders onder het tabje acties de EAN-codes vinden van alle artikelen die u heeft besteld.

    U kunt een bestand met de EAN-codes van de gehele collectie per e-mail opvragen bij marketing@hmz.nl.

Ik heb afbeeldingen nodig voor mijn website, waar kan ik die vinden?

  • Na inloggen kunt u onder het tabje marketing – downloads - zipfiles met afbeeldingen in lage resolutie vinden. Wilt u afbeeldingen in hoge resolutie of heeft u andere vragen omtrent afbeeldingen, mail dan naar marketing@hmz.nl.

Hoe kan ik een papieren catalogus bestellen?

  • In elk gewenst aantal kunt u onze papieren catalogi bestellen, variërend van The Choice tot een aparte catalogus per merk. Deze zijn te vinden in na inloggen bij marketing – catalogi.

Waar kan ik jullie prijslijst vinden?

  • Na inloggen vindt u onder het tabje marketing - downloads - onze actuele prijslijst als PDF bestand. Mocht u een prijslijst als excel bestand willen ontvangen, dan kunt u deze opvragen bij verkoop@hmz.nl.

Ik wil graag mijn eigen logo op de pakbon vermeld hebben, kan dat?

  • Dit kan! Vooral voor zendingen die direct naar uw eigen klanten worden verstuurd is dit erg handig. Stuur uw logo als .bpm bestand (maximaal 2,5 cm hoog) naar marketing@hmz.nl, dan maken wij dit voor u in orde.

Betaling

Kan ik mijn bestelling via Ideal betalen?

  • Ja, u kunt bij het afronden van uw bestelling in de webshop de betalingsconditie Ideal selecteren.

Ik ben op zoek naar een oude factuur, waar kan ik die vinden?

  • Deze kunt u vinden na inloggen onderaan de webpagina in mijn account bij mijn facturen.

Hoe kan ik zien welke facturen nog openstaan?

  • Dit kunt u zien in na inloggen onderaan de webpagina in mijn account – mijn facturen. De facturen die groen gekleurd zijn, zijn de reeds betaalde facturen. De rood gekleurde facturen zijn de openstaande facturen. Mocht u hiervan een overzicht willen, dan kunt u contact opnemen met administratie@hmz.nl.