Account
Hoe maak ik een account aan?
Dit kun je doen door bovenaan de hoofdpagina te klikken op registreren. Als je hier je gegevens achterlaat ontvang je vervolgens een email van ons met daarin het verzoek om akkoord te geven op onze leveringsvoorwaarden. Als wij deze per e-mail hebben ontvangen, maken wij een account voor je aan en krijg je per e-mail de inloggegevens toegestuurd.
Kan ik meerdere inlogcodes ontvangen voor mijn collega's?
Jazeker, voor 1 klantnummer kunnen we meerdere inlog codes aanmaken. Het winkelmandje wordt gedeeld. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via +31 71 581 07 66 of via info@hmz.nl.
Mijn wachtwoord werkt niet, wat moet ik doen?
Je kunt bij het inlogscherm klikken op wachtwoord vergeten. Als je daar je gebruikersnaam invult, ontvang je per e-mail een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. Je gebruikersnaam is jouw debiteurennummer.
Kan ik mijn wachtwoord ergens terugvinden?
Je kunt je wachtwoord niet terugvinden in je account. Wel kun je een nieuw wachtwoord aanvragen via deze link.
Ik heb ooit een bestelling geplaatst bij jullie, hoe weet ik of mijn account nog actief is?
Dit kun je het beste navragen bij onze klantenservice op +31 (0) 71 581 0766, per e-mail verkoop@hmz.nl of via het contactformulier op deze site
Bestellen & leveren
Ik wil graag bestellen, hoe doe ik dat?
Om te kunnen bestellen via onze webshop moet je een account hebben. Deze kun je via het contactformulier aanvragen wat je kunt vinden bovenaan de homepage bij registreren nieuwe klant. Als je hier je gegevens achterlaat, ontvangt je een e-mail met daarin het verzoek om akkoord te geven op onze leveringsvoorwaarden. Als wij deze per e-mail van je hebben ontvangen, maken wij een account voor je aan en krijg je per e-mail de inloggegevens toegestuurd.
Wat is de minimale hoeveelheid om bij HMZ te bestellen?
Wij werken niet met een minimale bestel hoeveelheid, je kunt ook enkele stuks bij ons bestellen.
Bij orders met een waarde onder de € 250.- ex BTW berekenen wij € 7,95 euro aan vrachtkosten voor zendingen binnen Nederland.
Hoe vind ik een artikel dat ik wil bestellen?
Je kunt op verschillende manieren artikelen opzoeken. Op de homepage staan verschillende artikelgroepen. Hier kun je de collectie ook per merk bekijken. Verder kun je in de zoekbalk op de website een artikelnummer ingeven. Onder het tabje PRODUCTEN linksboven aan de website kun je zoeken met bepaalde filters, zoals bijvoorbeeld materiaal of kleurgroepen.
Hoe weet ik of een artikel op voorraad is?
Je kunt de beschikbare voorraad zien zodra je bent ingelogd. Let op dat je wel de orderbevestiging controleert, hier staan de te verwachte verzenddata op.
Wanneer heb ik mijn bestelling binnen?
Alle bestellingen die voor 15.30 uur via de webshop zijn geplaatst, worden (indien voorradig) de volgende werkdag binnen Nederland geleverd.
Kan ik mijn bestelhistorie terugvinden in mijn account?
Ja, als je bent ingelogd kun je dit terugvinden op de accountpagina. Hier kun je alles vinden over bestellingen, leveringen, facturen etc.. Ook kun je hier gegevens hier aanpassen.
Hoeveel vrachtkosten betaal ik?
Bij orders onder de waarde van € 250,- ex. BTW betaal je voor leveringen binnen Nederland € 7,95. Klik hier voor een compleet overzicht van de vrachtkosten.
Wie bezorgt mijn bestelling?
Je order wordt door GLS geleverd
Kan ik mijn bestelling traceren?
Na verzending uit ons magazijn ontvang je een mail van GLS met daarin de Real Time Track & Trace link. Hiermee is te zien (in een klein tijdframe) wanneer de chauffeur het pakje komt afleveren. Met de (gratis) FlexDelivery service kan een afspraak gemaakt worden voor bv een andere datum of neerzet toestemming. In de avond dat de bestelling verzonden is, kan via de webshop (via mijn account-leveringen) het pakket getraceerd worden. Ook sturen wij bij de factuur per e-mail deze traceercode waarmee je bij GLS je order kunt traceren.
Kan ik mijn geplaatste bestelling nog wijzigen? Kan er nog iets bij mijn bestelling?
Nee, zodra deze in het proces zit, kunnen wij hier niets meer in wijzigen.
Ik wil graag mijn bestelling afhalen, kan dat?
Tussen 9.00 en 16.00 uur kan de bestelling (bij de expeditie, aan de achterkant van het pand) afgehaald worden.
Betaling
Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Bij het afronden van de bestelling in de webshop kan de betaling methode Ideal, PayPal of Bancontact geselecteerd worden.
Ik ben op zoek naar een oude factuur, waar kan ik die vinden?
Deze kun je vinden na inloggen onderaan de webpagina in mijn account bij mijn facturen. De originele factuur is daar ook te downloaden.
Hoe kan ik zien welke facturen nog openstaan?
Dit kun je zien in na inloggen onderaan de webpagina in mijn account – mijn facturen. De facturen die groen gekleurd zijn, zijn de reeds betaalde facturen. De rood gekleurde facturen zijn de openstaande facturen. Mocht je hiervan een overzicht willen, dan kun je contact opnemen met administratie@hmz.nl.
Ik ben op zoek naar de pakbon van mijn bestelling, waar kan ik die vinden?
De pakbon van je bestelling kun je vinden na inloggen onderaan de webpagina in mijn account bij leveringen.
Marketing
Ik heb EAN-codes/barcodes nodig van de artikelen voor op mijn webshop, waar kan ik die vinden?
In je account na inloggen kun je bij je verzonden weborders onder het tabje acties de EAN-codes vinden van alle artikelen die je hebt besteld.
Na inloggen, onder downloads staat het bestand met de EAN-codes van de gehele collectie.
Ik heb afbeeldingen nodig voor mijn website, waar kan ik die vinden?
Na inloggen kun je onder het tabje marketing – downloads - zipfiles met afbeeldingen in lage resolutie vinden. Wil je afbeeldingen in hoge resolutie of heb je andere vragen omtrent afbeeldingen, mail dan naar marketing@hmz.nl.
Hebben jullie een bladercatalogus die ik op mijn website kan plaatsen?
Jazeker, klik hier voor de pdf met linkjes naar de bladercatalogi.
Hoe kan ik een papieren catalogus bestellen?
In elk gewenst aantal kun je onze papieren catalogi bestellen, variërend van The Choice tot een aparte catalogus per merk. Deze zijn te vinden in na inloggen bij marketing – downloads.
Waar kan ik jullie prijslijst vinden?
Na inloggen vind je onder het tabje marketing - downloads - onze actuele prijslijst als PDF bestand en Excel bestand.