FAQS

Account

Hoe maak ik een account aan?

  • Dit kunt u doen door bovenaan de hoofdpagina te klikken op registreren. Als u hier uw gegevens achterlaat ontvangt u vervolgens een email van ons met daarin het verzoek om akkoord te geven op onze leveringsvoorwaarden. Als wij deze per e-mail hebben ontvangen, maken wij een account voor u aan en krijgt u per e-mail uw inloggegevens toegestuurd.

Kan ik meerdere inlogcodes ontvangen voor mijn collega's?

  • Jazeker, voor 1 klantnummer kunnen we meerdere inlog codes aanmaken. Het winkelmandje wordt gedeeld. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via +31 71 581 07 66 of via info@hmz.nl.

Mijn wachtwoord werkt niet, wat moet ik doen?

  • U kunt bij het inlogscherm klikken op wachtwoord vergeten. Als u uw gebruikersnaam invult, ontvangt u per e-mail een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. Uw gebruikersnaam is uw debiteurennummer.

Kan ik mijn wachtwoord ergens terugvinden?

  • U kunt uw wachtwoord niet terugvinden in uw account. Wel kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen via deze link.

Ik heb ooit een bestelling geplaatst bij jullie, hoe weet ik of mijn account nog actief is?

  • Dit kunt u het beste navragen bij onze klantenservice op +31 (0) 71 581 0766, per e-mail verkoop@hmz.nl of via het contactformulier op deze site

Bestellen & leveren

Ik wil graag bestellen, hoe doe ik dat?

  • Om te kunnen bestellen via onze webshop moet u een account hebben. Deze kunt u via het contactformulier aanvragen wat u kunt vinden bovenaan de homepage bij registreren nieuwe klant. Als u uw gegevens achterlaat, ontvangt u een e-mail met daarin het verzoek om akkoord te geven op onze leveringsvoorwaarden. Als wij deze per e-mail van u hebben ontvangen, maken wij een account voor u aan en krijgt u per e-mail uw inloggegevens toegestuurd.

Wat is de minimale hoeveelheid om bij HMZ te bestellen?

  • Wij werken niet met een minimale bestel hoeveelheid, u kunt ook enkele stuks bij ons bestellen.
    Bij weborders met een waarde onder de € 200.- ex BTW berekenen wij € 6,50 euro aan vrachtkosten voor zendingen binnen Nederland.

Hoe vind ik een artikel dat ik wil bestellen?

  • U kunt op verschillende manieren artikelen opzoeken. Op de homepage staan verschillende artikelgroepen. Hier kunt u de collectie ook per merk bekijken. Verder kunt u in de zoekbalk op de website een artikelnummer ingeven. Onder het tabje PRODUCTEN  linksboven aan de website kunt u zoeken met bepaalde filters, zoals bijvoorbeeld materiaal of kleurgroepen.

Hoe weet ik of een artikel op voorraad is?

  • U kunt de beschikbare voorraad zien zodra u bent ingelogd. Let op dat u wel uw orderbevestiging controleert, hier staan de te verwachte verzenddata op.  

Wanneer heb ik mijn bestelling binnen?

  • Alle bestellingen die voor 15.30 uur via de webshop zijn geplaatst, worden (indien voorradig) de volgende werkdag binnen Nederland geleverd.

Kan ik mijn bestelhistorie terugvinden in mijn account?

  • Ja, als u bent ingelogd kunt dit terugvinden op uw accountpagina. Hier kunt u alles vinden over uw bestellingen, leveringen, facturen etc.. Ook kunt u uw gegevens hier aanpassen.

Hoeveel vrachtkosten betaal ik?

  • Uw weborder wordt franco geleverd vanaf een orderwaarde van € 200,- ex. BTW. Bij weborders onder de waarde van € 200,- ex. BTW betaalt u voor leveringen binnen Nederland € 6,50. Voor orders geplaatst per telefoon, e-mail of fax gelden andere voorwaarden. Klik hier voor een compleet overzicht van de vrachtkosten.

Wie bezorgt mijn bestelling? 

  • Uw order wordt door GLS geleverd

Kan ik mijn bestelling traceren?

  • In de avond dat uw bestelling verzonden is, kan via leveringen (via mijn account) het pakket getraceerd worden. Ook sturen wij de factuur per e-mail met deze traceercode waarmee u bij GLS uw order kunt traceren.

Kan ik mijn geplaatste bestelling nog wijzigen? Kan er nog iets bij mijn bestelling?

  • Nee, zodra deze in het proces zit, kunnen wij hier niets meer in wijzigen.

Kan mijn bestelling geïmporteerd worden?

  • Ja, dat kan. Dit kan (na inloggen) via de functie IMPORTEER BESTAND

    In ons ERP systeem hebben we een ook functie waardoor we een .csv file (barcode, aantal) kunnen importeren. De order invoer gaat hierdoor sneller en foutloos. Graag de order mailen naar info@hmz.nl.

Betaling

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

  • Bij het afronden van uw bestelling in de webshop kan de betaling methode Ideal, PayPal of Bancontact geselecteerd worden.

Ik ben op zoek naar een oude factuur, waar kan ik die vinden?

  • Deze kunt u vinden na inloggen onderaan de webpagina in mijn account bij mijn facturen. De originel factuur is daar ook te downloaden.

Hoe kan ik zien welke facturen nog openstaan?

  • Dit kunt u zien in na inloggen onderaan de webpagina in mijn account – mijn facturen. De facturen die groen gekleurd zijn, zijn de reeds betaalde facturen. De rood gekleurde facturen zijn de openstaande facturen. Mocht u hiervan een overzicht willen, dan kunt u contact opnemen met administratie@hmz.nl.

Ik ben op zoek naar de pakbon van mijn bestelling, waar kan ik die vinden?

  • De pakbon van uw bestelling kunt u vinden na inloggen onderaan de webpagina in mijn account bij leveringen.

Marketing

Ik heb EAN-codes/barcodes nodig van de artikelen voor op mijn webshop, waar kan ik die vinden?

  • In uw account na inloggen kunt u bij uw verzonden weborders onder het tabje acties de EAN-codes vinden van alle artikelen die u heeft besteld.

    U kunt een bestand met de EAN-codes van de gehele collectie per e-mail opvragen bij marketing@hmz.nl.

Ik heb afbeeldingen nodig voor mijn website, waar kan ik die vinden?

  • Na inloggen kunt u onder het tabje marketing – downloads - zipfiles met afbeeldingen in lage resolutie vinden. Wilt u afbeeldingen in hoge resolutie of heeft u andere vragen omtrent afbeeldingen, mail dan naar marketing@hmz.nl.

Hoe kan ik een papieren catalogus bestellen?

  • In elk gewenst aantal kunt u onze papieren catalogi bestellen, variërend van The Choice tot een aparte catalogus per merk. Deze zijn te vinden in na inloggen bij marketing – catalogi.

Waar kan ik jullie prijslijst vinden?

  • Na inloggen vindt u onder het tabje marketing - downloads - onze actuele prijslijst als PDF bestand. Mocht u een prijslijst als excel bestand willen ontvangen, dan kunt u deze opvragen bij verkoop@hmz.nl.

Ik wil graag mijn eigen logo op de pakbon vermeld hebben, kan dat?

  • Dit kan! Vooral voor zendingen die direct naar uw eigen klanten worden verstuurd is dit erg handig. Stuur uw logo als .bpm bestand (maximaal 2,5 cm hoog) naar marketing@hmz.nl, dan maken wij dit voor u in orde.