Algemeen
Hoe kan ik buiten kantoortijden contact met jullie opnemen?
Als je buiten onze normale openingstijden vragen of problemen hebt, kun je een e-mail sturen naar info@hmz.nl of het contactformulier onder contact invullen. Wij zullen dan zo snel mogelijk je vraag beantwoorden.
Hoe kan ik mij inschrijven voor de HMZ Nieuwsbrief?
HMZ stuurt regelmatig nieuwsbrieven rond met informatie over onder andere (tijdelijke) acties, nieuwe artikelen en prijswijzigingen. Wil je graag op de hoogte blijven, stuur dan een e-mail naar marketing@hmz.nl en zetten wij je op de mailinglijst.
Account
Hoe maak ik een account aan?
Onder "Registreren als nieuwe klant" vul je online je gegevens in en vervolgens ontvang je een e-mail van ons met daarin het verzoek om akkoord te geven op onze leveringsvoorwaarden. Na dit akkoord maken wij een account voor je aan en krijg je per e-mail de inloggegevens toegestuurd.
Kan ik meerdere inlogcodes ontvangen voor mijn collega's?
Wij kunnen meerdere inlogcodes voor één klantnummer aanmaken. Het winkelmandje wordt gedeeld. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice of stuur een chat op HMZ.nl.
Mijn wachtwoord ben ik vergeten of werkt niet, en nu?
Ga naar Inloggen. Vul bij gebruikersnaam je klantnummer in en klik op wachtwoord vergeten. Per e-mail ontvang je een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. Je wachtwoord is niet terug te vinden in je account.
Ik heb ooit een bestelling geplaatst bij jullie, hoe weet ik of mijn account nog actief is?
Neem contact op met onze klantenservice of stuur een chat op de website, zij kunnen dit makkelijk en snel voor je na kijken.
Bestellen & leveren
Ik wil graag bestellen, hoe doe ik dat?
Bestellen op de HMZ webshop kan alleen met een account. Deze kun je aanvragen via Nog geen klant? Registreer hier (rechtsboven op de homepage). Vul online je gegevens in en vervolgens ontvang je een email van ons met daarin het verzoek om akkoord te geven op onze leveringsvoorwaarden. Na dit akkoord maken wij een account voor je aan en krijg je per e-mail de inloggegevens toegestuurd.
Wat is de minimale hoeveelheid om bij HMZ te bestellen?
Wij werken niet met een minimale bestelhoeveelheid, je kunt ook al enkele stuks bestellen. Bij orders met een waarde onder de € 250.- ex BTW berekenen wij wel € 7,95 euro aan vrachtkosten voor zendingen binnen Nederland.
Hoe weet ik of een artikel op voorraad is?
Je kunt de beschikbare voorraad van artikelen zien zodra je bent ingelogd. Controleer wel je orderbevestiging, hier staat de te verwachte verzenddata op.
Wat is de levertijd van bestellingen?
Wij leveren de volgende werkdag binnen Nederland, indien de beschikbare bestelling voor 15.30 uur in de webshop is geplaatst.
Kan ik mijn bestelhistorie terugvinden in mijn account?
Dit kan je terug vinden op je eigen accountpagina na inloggen. Hier kun je alles vinden over bestellingen, leveringen, facturen, etcetera. Ook kun je hier gegevens aanpassen.
Hoeveel vrachtkosten betaal ik?
Alle orders boven de € 300,- (ex. BTW) die in Nederland geleverd worden zijn inclusief verzendkosten, daar komen dus geen extra kosten bij. Bij orders onder de € 300,- (ex. BTW) betaal je voor leveringen binnen Nederland € 8,45. Alle vrachtkosten overzichtelijk in een bestand is hier te downloaden.
Wie bezorgt mijn bestelling?
Je order wordt door GLS geleverd
Kan ik mijn bestelling traceren?
Na verzending uit ons magazijn ontvang je een mail van GLS met daarin de Real Time Track & Trace link. Met de (gratis) FlexDelivery service kan een afspraak gemaakt worden voor bijvoorbeeld een andere datum of afleveradres. In de avond dat de bestelling verzonden is, kan via de webshop (via mijn account-leveringen) het pakket getraceerd worden. Ook sturen wij bij de factuur de GLS traceercode.
Kan ik mijn geplaatste bestelling nog wijzigen of iets toevoegen?
Zodra de bestelling is geplaatst gaan wij gelijk voor je aan de slag, hierdoor kan er helaas niets worden toegevoegd aan een bestaande order.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Het is mogelijk om de bestelling in ons warehouse in Zoeterwoude op te halen tussen 9.00 en 16.00 uur. De expeditie van HMZ zit aan de achterkant van het pand.
Retouren
Hoe retour ik artikelen?
Op de website onder het klantenportaal onder RETOUREN kun je een retour aanvragen. Binnen één werkdag ontvang je van ons de retourbon per mail. Deze print je uit, voeg je toe in de doos en je verzendt de goederen op eigen kosten retour. Zodra wij de retour binnen hebben, ontvang je binnen enkele werkdagen een credit nota op dezelfde wijze als dat je de facturen ontvangt. De artikelen moeten wel in de originele verpakking zitten en onbewerkt zijn.
Zijn er kosten verbonden aan het retouneren van artikelen?
Als je iets retourneert zijn de verzendkosten voor eigen rekening.
Daarnaast zijn wij bij retourzendingen genoodzaakt om 12,5% van het te crediteren bedrag in mindering te brengen op de credit nota met een minimum van € 6,50.
Bij een onjuiste levering is dit uiteraard niet van toepassing.
Binnen hoeveel dagen moet ik mijn retour erin zetten?
Artikelen kunnen tot 15 dagen na de bestelling geretourneerd worden. Dit kan alleen als artikelen in de originele verpakking zitten en onbewerkt zijn.
Ik heb een onjuiste levering ontvangen, hoe kan ik deze retouren?
Stuur een mail naar verkoop@hmz.nl met als subject "onjuiste levering" en vermeld de artikelen die onjuist zijn binnen gekomen.
Heb je verder nog vragen, dan is onze klantenservice onder kantoortijden ook telefonisch te bereiken op +31 (0)71 5810766. Ook kan je een chat starten via de HMZ-chat op deze website.
Betaling
Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Bij HMZ Fashiongroup vinden we (online) veiligheid belangrijk. Bij het afronden van de bestelling kan zorgeloos worden gekozen voor Ideal, PayPal of Bancontact. Als je via Modint een limiet hebt kan je ook op rekening betalen.
Waar vind ik mijn oude facturen?
Deze kun je vinden na inloggen onderaan de webpagina in mijn account bij mijn facturen. De originele factuur is daar ook te downloaden.
Hoe kan ik zien welke facturen nog openstaan?
Dit kun je zien in na inloggen onderaan de webpagina in mijn account – mijn facturen. Groen gekleurde facturen zijn reeds betaald. Rood gekleurde facturen zijn de openstaand. Mocht je hiervan een overzicht willen, stuur een mail naar administratie@hmz.nl.
Waar vind ik de pakbon van mijn bestelling?
De pakbon van je bestelling kun je vinden na inloggen onderaan de webpagina in mijn account bij Leveringen.
Marketing
Ik heb EAN-codes/barcodes nodig van de artikelen voor op mijn webshop, waar kan ik die vinden?
In je account na inloggen kun je bij je verzonden weborders onder het tabje acties de EAN-codes vinden van alle artikelen die je hebt besteld.
Na inloggen, onder downloads staat het bestand met de EAN-codes van de gehele collectie.
Kan ik de afbeeldingen van de artikelen op de website downloaden?
Na inloggen staat onder marketing – Imagery - een zipfile met afbeeldingen van al onze merken in lage resolutie. Wil je de afbeeldingen in een andere extensie of resolutie, mail dan naar marketing@hmz.nl. Hou er rekening mee dat bij modelfoto’s per kalenderjaar de rechten kunnen vervallen.
Hebben jullie een bladercatalogus die ik op mijn website kan plaatsen?
Van zowel The Choice als al onze andere catalogi hebben wij een bladercatalogus. Alle linkjes staan overzichtelijk in één document, deze pdf is ook te downloaden onder Customerservice. Zijn er nog vragen stuur dan een mail naar marketing@hmz.nl.
Hoe kan ik een papieren catalogus bestellen?
The Choice is te bestellen op de website onder Marketing - Marketing materialen. Neem contact op via marketing@hmz.nl als je papieren versie wilt van de brochures die staan onder marketing - Downloads - catalogs.
Waar kan ik jullie prijslijst vinden?
Na inloggen vind je onder het tabje marketing - downloads - onze actuele prijslijst als PDF bestand.